HAS Hogeschool krijgt aangepaste naam met bijpassende, nieuwe huisstijl
HAS green academy bekrachtigt ontwikkeling naar expertisecentrum voor agro, food en leefomgeving in Zuid-Nederland
HAS Hogeschool bestaat dit jaar 75 jaar. Sinds 1947 is de onderwijsinstelling van hogere agrarische school uitgegroeid tot een veelzijdige hbo-opleider waar studenten en professionals terecht kunnen voor scholing, onderzoek, expertise en advies. De HAS zet koers naar een toekomst als hét expertisecentrum voor de sector agro, food en leefomgeving in Zuid-Nederland. Om deze ontwikkeling te bekrachtigen, heet HAS Hogeschool voortaan HAS green academy.
De HAS richt zich op een leven lang leren met een breed aanbod aan hbo-opleidingen, bedrijfsopleidingen en in-company trainingen op het gebied van agro, food en leefomgeving. Zo ondersteunt de HAS (toekomstige) professionals bij hun ontwikkeling. Samen met organisaties, bedrijven en overheden verkent en verbindt HAS green academy ‘groene’ kennis en kunde en past die vervolgens toe in de praktijk.
Beweging en vooruitgang
De grootte en complexiteit van de maatschappelijke vraagstukken op het gebied van agro, food en leefomgeving vragen om nieuwe antwoorden en nieuwe oplossingen. De HAS zoekt daarbij actief naar verbinding én kansen met een focus op het gezonder maken van onze omgeving met voldoende gezond voedsel.
Collegevoorzitter Reggy van der Wielen: “Onze aangepaste naam onderschrijft dit. HAS green academy staat voor beweging, voor vooruitgang. Als verkenner van, voor én met de groene sector bieden we een plek om te leren, te onderzoeken, met elkaar van gedachten te wisselen en tot nieuwe perspectieven en invalshoeken te komen. We bieden ruimte aan praktijkgericht onderzoek en lokaal en (inter)nationaal ondernemerschap. Daarmee sorteren we voor op nieuw te ontwikkelen onderwijsvormen als associate degrees, professional doctorates, masters en microcredentials.”
Nieuwe huisstijl
Bij een aangepaste naam hoort ook een nieuwe huisstijl. De invoering daarvan gebeurt stapsgewijs en weloverwogen. Daarbij houdt de HAS vanuit zowel duurzaamheidsoogpunt als het kostenaspect rekening met natuurlijke vervangings- of aanschafmomenten. Met een compleet vernieuwde website: www.has.nl én nieuwe scholierencampagne als eerste zichtbare uitingen. Van der Wielen: “De kleur groen is de hoofdkleur van onze huisstijl en staat voor groei en ontwikkeling van (toekomstige) professionals in agro, food en leefomgeving en daarmee ook, voor groei en ontwikkeling van de sectoren waarin zij (gaan) werken. ”